Němčina – druhý nejužívanější jazyk pro export

Německý jazyk je stále druhým nejčastěji používaným jazykem v obchodní exportní sféře. Zde se otevírá významný potenciál pro růst firem středních podnikatelů, kteří se rozhodnou investovat do jazykového vzdělání. Britské národní jazykové centrum CILT (National Center for Languages) provedlo studii, která se zabývala tím, jaké jazyky jsou používány v obchodní exportní sféře. Odborníci zkoumali 2000 středně velkých firem z  Evropy. Z výsledků studie vyplynulo, že v následujících třech letech budou tyto firmy potřebovat znalost němčiny.

Studie byla provedena na zakázku Evropské komise. Vyplynulo z ní, že na prvním místě zůstává angličtina s asi 25 procenty, hned za ní je němčina (téměř 18 procent), francouzština (skoro 14 procent), ruština (asi 12 procent), španělština (6,5 procenta), italština (téměř 5 procent) a čínština (přes 4 procenta). Je proto v zájmu středních firem investovat do jazykového vzdělávání.